Author
Cynthia Li
9 minute read

Îmi place cum introducerea face să sune că vindecarea este ceva care se termină. :) Așa că îmi continui călătoria de vindecare pe măsură ce învăț. E ca și cum ai trăi și e ca aceste povești noi. Nipun și Marilyn m-au invitat să vă împărtășesc o poveste și m-am gândit să vă împărtășesc una din toamna trecută. Pe măsură ce povestesc acest lucru, vă invit să vă alăturați mie în această mică aventură și să mergeți mai adânc -- poate încercați să închideți ochii pentru a vedea mai multe.

În septembrie anul trecut, tocmai am ajuns în Tomales Bay. Este în West Marin, la o oră nord de San Francisco. Acest golf este foarte neobișnuit prin faptul că pe o parte este dezvoltat, ceea ce înseamnă că există un drum de țară, un restaurant confortabil și un han istoric. Pe de altă parte, există doar sălbăticie.

Motivul pentru care această cealaltă parte este atât de sălbatică este că această porțiune a țărmului național nu este doar protejată, ci este accesibilă doar pe apă. Ele limitează numărul zilnic de caiace și canoe pe punte. Este la mijlocul săptămânii, așa că nu e nimeni acolo, cu excepția grupului nostru mic de patru. Ne lansăm caiacele la o baracă de bărci și începem să vâslim. Mă trezesc în fața acestei sălbăticii și mă îndrept spre ea pas cu pas.

Nu am făcut așa ceva de când toate provocările mele de sănătate au început acum peste 15 ani. Sunt foarte conștient că această călătorie este cu mult dincolo de zona mea de confort. Îmi testează mintea și corpul. Încep să mă întreb: „Sunt potrivit pentru asta? O să încetinesc grupul? Va trebui să mă întorc?” Îmi aud inima bătând în ureche. La un moment dat pe vâslă, o focă își ridică capul. Aproximativ 10 sau 20 de minute mai târziu, există o umbră care alunecă sub caiacul meu și apoi dispare în adâncuri, poate o rază de liliac.

Pe parcursul următoarei ore, încă vâslim și o ceață densă începe să se rostogolească. Aerul începe să se răcească, peisajul începe să se schimbe și există această mică insulă pe care o trecem pe dreapta. Copacii săi sunt scheletici. Păsările par puțin pierdute. Simt o energie în acest loc, chiar în mijlocul apei, pe care nu am simțit-o până acum. Mă face foarte conștient că vâslim peste o linie de falie majoră. Aici se unesc cele mai mari plăci tectonice de pe această planetă. Cu cât vâslesc mai mult, cu atât îmi dau seama că trec un prag major în mine însumi și aud bătăile inimii din ureche mai tare.

Ajungem pe cealaltă parte. Există un golf cu nisip pe fundalul stâncilor accidentate și am așezat tabăra acolo. Ne aflăm printre ferigi, stejari vii de coastă și eelgrass -- plante native care au evoluat neatinse de oameni de mii de ani. De asemenea, există un raton rezident. Există mai multe specii de păsări și câțiva elani. Ei numesc acest camping primitiv. Nu există băi, nu există apă potabilă. Împachetezi totul înăuntru, împachetezi totul afară. Grupul nostru, împărtășim o masă caldă, o ceașcă de ceai și pur și simplu savurăm în această sălbăticie care este atât luxuriantă, cât și dură. Dar seriozitatea reală urmează să vină.

Începe să se întunece și apoi cu adevărat întuneric. Este aproape de miezul nopții într-o noapte fără lună. Suntem ghidați de pașii noștri și simțim unde se termină pământul și unde începe țărmul. Simt perii reci de apă sărată. Cu lanterne, ne urcăm înapoi în caiace și apoi stingem luminile. Începem să dăm în derivă. Lăsăm apei să ne miște și începem să vedem cerul în timp ce ceața plutește. Stelele arată ca niște diamante sclipind pe această întuneric și la câteva mii de ani lumină distanță atingându-ne.

Apoi, coborâm vâslele în apă și se aude o stropire. Din acest întuneric, o lumină albă-albăstruie, bioluminiscența emisă de cele mai mici creaturi care altfel sunt invizibile. Îmi pun mâinile jos în apă și strălucirea luminează și mai mult. Simt că ating stelele.

După ce am vâslit o vreme, ne oprim. Nu mai există mișcare, ceea ce înseamnă că nu mai există valuri și nu mai există bioluminiscență. Pe cer și pe mare, ele încep să se contopească într-o singură întuneric în care sunt suspendat în centru, plutind. Nu este timp. Nu există spațiu. Nu e nimeni. Nu-mi pot vedea corpul. Forma mea este complet dizolvată împreună cu forma prietenilor mei, împreună cu marea și stâncile și golfurile în golul acestui univers.

Ma simt. Mă experimentez ca conștiință pură, observând această esență pură, energia luminii care cuprinde totul. Un lucru este să experimentez asta în practicile mele contemplative și cu totul altceva în această realitate vie tridimensională. Sunt plin de uimire, parțial libertate cum nu mi-am imaginat niciodată înainte și parțial teroare. Mă întreb dacă mă pot relaxa suficient pentru a vedea acest moment prezent nemărginit, dacă pot avea suficientă încredere în singurătatea mea pentru a mă dizolva pe deplin în acest mare gol.

Există un număr infinit de moduri în care aș putea să povestesc această singură experiență din toamna trecută. A spune povești noi, după cum am înțeles, are de-a face cu noi perspective, noi observații, noi dimensiuni ale noastre, permițându-ne cu adevărat să fim recreați. Ca cineva care scrie, simt că rolul meu principal este să ascult. Așa cum a menționat cineva mai devreme, să ascult profund pe ceilalți, pe mine, pe mine, pe natură, pe evenimentele vieții, dar mai ales pe liniște, pe acest mare gol în sine.

Când fac asta, ceva surprinzător apare adesea ca această poveste. Aceasta nu a fost povestea pe care probabil aș fi ales-o dacă m-aș fi gândit doar la ea. Apoi, este rolul meu secundar să interpretez într-un mod coerent tot ceea ce se ivește pentru moment care se află în fața mea. Cât despre această poveste, pentru această păstă, pentru mine a răsunat ceva ce învățasem când îmi scriam memoriile.

Când am început atunci, eram foarte intenționat să scriu o nouă poveste. Am vrut să-mi schimb povestea de la disperare la speranță, de la boală la sănătate, de la pacient neajutorat la vindecător împuternicit, de la izolare la comunitate - călătoria clasică a eroului. Dar ceva a început să se întâmple organic în timpul procesului de scriere. Scriind aceeași experiență din nou, și din nou, și din nou. Este ca și cum ai spăla vasele sau ai plivit sau ai face același lucru. Dar de fiecare dată, dacă suntem conștienți, suntem o persoană ușor diferită de vremea anterioară.

La un moment dat mi-am dat seama de câte ori am scris despre aceeași experiență, dar ca povești foarte diferite și cum toate erau adevărate. Un timp mai târziu, am început să realizez cât de mult eram toate acele povești, dar eram și la esența mea, nici una dintre ele. Nu eram nicio poveste. Eram goală.

Așa că a fost ca acel moment de socoteală între mine și marele gol din mijlocul acestei sălbăticii. Era atât o libertate extraordinară, cât și o oarecare teroare. Îmi plac definițiile, îmi plac forma, îmi plac poveștile. Dar treptat și treptat, pe măsură ce am început să mă relaxez în această stare de libertate din ce în ce mai mult, nu am vrut să părăsesc această stare. A existat o astfel de simplitate. Nu era cu ce să te încurci. Fără arc narativ, fără dramă. Cuvintele, gândurile, emoțiile și senzațiile, toate au început să se simtă atât de tare, atât de ocupate, atât de relative și oarecum arbitrare.

A termina de scris o carte dintr-o stare fără poveste a fost un experiment foarte interesant. Dar profesorii mei mi-au amintit adesea că acesta este dansul Unității. Povestea nu care conține povestea mișcării și a dualității. Aceasta este o practică veche. Dacă aș avea ochi și urechi să le percep, tăcerea, liniștea și golul, ele sunt încă acolo înăuntru, între cuvinte și gânduri -- ținându-le, modelându-le, definindu-le și dându-le naștere.

Am început să văd că cuvintele și poveștile sunt un mod în care viața se poate juca și crea cu ea însăși, prin mine, prin noi toți. La fel ca atunci când am ieșit din acea întuneric în acea noapte, m-am simțit ca trecutul, modelat de aceste ferigi străvechi din jurul meu, fuzionat cu ele, precum și strămoșii mei modelând felul în care am trăit acel moment prezent, informațiile lor țesute în genele mele și expresie genetică. Am simțit că eu viitorul meu se îmbină cu potențialul stejarilor adormiți și cu un sentiment profund al unui viitor diferit -- eu dacă nu aș fi fost acolo acum. Știind cum, așa cum sălbăticia fusese în fața mea când am ajuns, va fi în spatele meu când ne întoarcem. A fost la fel cu orice altceva, trecut și viitor, același lucru doar privit dintr-o perspectivă diferită.

Cu poveștile mele, pot vedea un al treilea rol, care este să folosesc dimensiunile relative și trecătoare ale vieții mele într-un mod foarte liber -- să creez conflicte și suspans, să neutralizez acel conflict, să mă conectez cu ceilalți și, în cele din urmă, cu adevărat. să mă joc și să observ câte moduri mă pot juca sau că viața se poate juca cu ea însăși. Așadar, poveștile mele și ale tale, putem cu adevărat să dăm acestui gol mare o textură, o dimensiune și o formă bogată și să dăm vieții o poveste în sine.

Când mă gândeam doar la numele acestui pod, New Story Pod, new se referă cu adevărat la asta, nu? Nou este ceva care a apărut abia recent. Și astfel, fiecare dintre voi aduce ceva nou în existență din observațiile și experiențele voastre unice, iar ca alții să vă citească poveștile le poate schimba la rândul său și le poate face noi din nou. Aceasta este o versiune frumoasă a formei de manifestare sau realizare sau co-creare din fără formă, vizibile din invizibil. În tradiția în care am crescut, noi o numim aducerea raiului pe pământ.

Scriind povești pe care le-am experimentat adesea direct și, de asemenea, am observat că uneori putem cădea într-un scop foarte serios. Poate că încercăm să descoperim ce se află în criptele subconștientului nostru; sau încercând să ne extindem vederea asupra rețelelor invizibile ale vieții; sau încercarea de a înțelege experiențele. Cumva să o punem în scris poate fi înfricoșător pentru mințile noastre autoprotectoare. Seriozitatea poate provoca, de asemenea, contractarea inimii. Și uneori simt această contracție. Dacă o simt, dacă aud cuvintele „ar trebui sau nu ar trebui”, care îmi trec prin minte, mă voi opri, mă voi conecta la inima mea și, de asemenea, mă voi conecta la vid.

Se întâmplă să am acest stetoscop foarte la îndemână. Așa că uneori îmi voi asculta doar inima, iar dacă nu o faci, te invit să-ți pui mâinile peste inimă. Inimile noastre sunt de fapt concepute pentru a se goli și umple în același timp, primind și trimițând sânge cu fiecare puls. Dacă inima nu se golește, nu se poate umple. Dacă inima se ține de atașamente precum „Vreau această poveste” sau „Îmi place să fiu plină”, nu poate trimite. La fel este și cu inima energetică, cel mai puternic câmp electromagnetic din corp. Curge în acest tipar de tor, ca o gogoașă mare, trimițând și primind, transformând energia cu tot ceea ce atinge.

Mă întreb uneori, cum ar fi dacă am schimba expresia din „inima mea este plină” în „inima mea este goală”? Poveștile pe care viața le-ar putea umple în acel spațiu sunt adesea mult mai curajoase și mult mai îndrăznețe decât micul meu eu ar îndrăzni să le împărtășească.

Ca și în cazul acestei povești cu caiacul, ei ne pot surprinde adesea pentru că nu asta aș fi ales. Cum ar fi dacă ne-am antrena să încetinim, astfel încât să putem percepe golul și liniștea dintre gândurile noastre și cuvinte? Cum ar fi dacă am putea zâmbi sau râde de seriozitatea scopului nostru când scriem? A deschide inima este ca poveștile pe care le spunem. Există un număr infinit de moduri de a parcurge aceeași experiență esențială.

Am vrut să închei cu asta. În urmă cu câteva luni, am avut un muzician talentat, un vindecător de sunet și un ghid ceremonial, pe nume Madhu Anziani, pe Awakin Calls. Ne-a încheiat apelul cu un cântec . În refren, el cântă: „Pulsează, dizolvă, pulsa, dizolvă -- asta este viața universului. Ați putea fi atât de îndrăgostit încât să fiți dispus să vă dizolvați. Fiecare moment pentru a fi recreat, doar pentru a fi recreat? Acesta este viața universului”.

Mie, aceasta pare a fi și viața noii povești, care nu are sfârșit. Mulțumesc.